2016年6月12日 星期日

發現以色列-擺設筵席

 【詩篇23-1:6】(大衛的詩。)耶和華是我的牧者,我必不至缺乏。The Lord is my shepherd, I lack nothing.

2 他使我躺臥在青草地上,領我在可安歇的水邊。He makes me lie down in green pastures, he leads me beside quiet waters,

3 他使我的靈魂甦醒,為自己的名引導我走義路。he refreshes my soul. He guides me along the right paths for his name's sake.

4 我雖然行過死蔭的幽谷,也不怕遭害,因為你與我同在;你的杖,你的竿,都安慰我。Even though I walk through the darkest valley, I will fear no evil, for you are with me; your rod and your staff, they comfort me.

5 在我敵人面前,你為我擺設筵席;你用油膏了我的頭,使我的福杯滿溢。You prepare a table before me in the presence of my enemies. You anoint my head with oil; my cup overflows.

6 我一生一世必有恩惠慈愛隨著我;我且要住在耶和華的殿中,直到永遠。Surely your goodness and love will follow me all the days of my life, and I will dwell in the house of the Lord forever.

這段經文有一個很重要的觀念,除非你了解餐桌上和解的觀念,否則這節經文對你就失去了意義。神在你的敵人面前為你擺設筵席,在希伯來文化中意味著祂會為你預備與敵人[和解]的道路,這正是你福杯滿溢(希伯來文化象徵著喜樂)的原因。並且當你住在耶和華殿中直到永遠時,恩惠慈愛必然會一生一世隨著你,神必然會保護你,祂會處理你和敵人之間的問題,甚至提供你和解之道。



Reference: 
#1, 發現以色列--聖經詮釋下的新發現,發現神對這塊土地的心意,你也將發現神對你個人的心意。 - 小克勞倫斯,魏格納著,以琳出版社


沒有留言: