2016年6月12日 星期日

發現以色列-以色列的名字

【利未記25:23】「地不可永賣,因為地是我的;你們在我面前是客旅,是寄居的。
The land must not be sold permanently, because the land is mine and you reside in my land as foreigners and strangers.

【創世紀17:7】我要與你並你世世代代的後裔堅立我的約,作永遠的約,是要作你和你後裔的神。I will establish my covenant as an everlasting covenant between me and you and your descendants after you for the generations to come, to be your God and the God of your descendants after you. 8 我要將你現在寄居的地,就是迦南全地,賜給你和你的後裔永遠為業,我也必作他們的神。」The whole land of Canaan, where you now reside as a foreigner, I will give as an everlasting possession to you and your descendants after you; and I will be their God."

【列王記下21:4】在耶和華殿宇中築壇。耶和華曾指著這殿說:「我必立我的名在耶路撒冷。」He built altars in the temple of the Lord, of which the Lord had said, "In Jerusalem I will put my Name."





Reference: 
#1, 發現以色列--聖經詮釋下的新發現,發現神對這塊土地的心意,你也將發現神對你個人的心意。 - 小克勞倫斯,魏格納著,以琳出版社




沒有留言: