2017年4月30日 星期日

貼近父神的心-成為佈道者(約拿四:1-4)

20170430 貼近父神的心~成為佈道者 林文華牧師 (約拿書1-4)



「約拿書四:1-4」
這事約拿大大不悅,且甚發怒,【NIV】But to Jonah this seemed very wrong, and he became angry.
 2 就禱告耶和華說:「耶和華啊,我在本國的時候豈不是這樣說嗎?我知道你是有恩典、有憐憫的神,不輕易發怒,有豐盛的慈愛,並且後悔不降所說的災,所以我急速逃往他施去。【NIV】He prayed to the Lord, "Isn't this what I said, Lord, when I was still at home? That is what I tried to forestall by fleeing to Tarshish. I knew that you are a gracious and compassionate God, slow to anger and abounding in love, a God who relents from sending calamity.
 3 耶和華啊,現在求你取我的命吧!因為我死了比活著還好。」【NIV】Now, Lord, take away my life, for it is better for me to die than to live."
 4 耶和華說:「你這樣發怒合乎理嗎?【NIV】But the Lord replied, "Is it right for you to be angry?"
George Huang 烤蕃薯 2017

沒有留言: